Internet Society Nederland en Safe Internet Foundation besluiten tot integratie van bureau's

Zoetermeer, 14 september 2001

Internet Society Nederland (ISOC.nl) en Safe Internet Foundation (SIF) hebben vandaag het besluit genomen om de bureaus van beide platforms te integreren. Doelstelling van deze integratie is het behalen van een optimale synergie.

Er is sprake van complementariteit in doelstelling, achtergrond en kennis van beide organisaties. ISOC.nl de onafhankelijke vereniging van internetprofessionals, houdt zich bezig met en doet onderzoek naar onderwerpen die een open en betrouwbaar internet bevorderen. Deze onderwerpen variëren van de noodzaak tot een grotere bandbreedte, de elektronische overheid, mobiel internet tot kennisontwikkeling en onderzoek.
De activiteiten van SIF, die met name de veiligheid van de gebruikers van het web tot haar verantwoordelijkheid rekent, betekenen een waardevolle uitbreiding op de activiteiten van ISOC.nl. Integratie van de bureau's van beide organisaties biedt een duidelijke meerwaarde.

Voorzitter van de Internet Society Nederland, dhr. J. E. Andriessen over de integratie: "In de huidige marktontwikkeling is samenwerking noodzakelijk. Met behoud van eigen identiteit moet de samenwerking een win-win situatie vormen voor beide partijen. Ik sluit niet uit dat wij met meerdere platforms tot een dergelijke samenwerking komen. We hebben tenslotte een goed functionerend bureau met de nodige mankracht en expertise!" Dhr. C. Agnolo, voorzitter van de SIF: "Wanneer we onze resources zo effectief mogelijk willen inzetten, dan is dat beter voor de realisatie van onze missie. Op deze manier realiseren wij meer terwijl het minder kost."

De rechtsvorm, missie en activiteiten van beide entiteiten blijven ongewijzigd.

Abigail Hall, Internet Society Nederland
fax: +31 (0)79 3435789