Tom Kok, nieuwe voorzitter Internet Society:

"Internet wordt op korte termijn overschat, op lange termijn onderschat.”

Utrecht, 18 november 2003

De algemene ledenvergadering van de Internet Society (ISOC) heeft voormalig D66 voorzitter Tom Kok (46) gekozen tot voorzitter. Kok volgt Koos Andriessen op, de voormalige minister van Economische Zaken, die het voorzitterschap in 1997 op zich nam.

Kok: “Het vorige bestuur heeft financieel orde op zaken gesteld. Er zijn vier nieuwe jonge mensen in het bestuur bijgekomen, waaronder drie vrouwen. Dat hoeft niet beter. Mijn uitgangspunt als voorzitter: Internet wordt op korte termijn overschat, op lange termijn onderschat. Voor ISOC een inspirerende context om met vakmensen doorbraken tot stand te brengen voor een toegankelijk internet dat bijdraagt aan een structureel betere samenleving.”

Naast Kok zijn in het bestuur benoemd: Koen Klooster, Kees Prins, Ries Bode, dr. Cees de Laat, Margot Lagendijk, dr. Mei Li Vos, Marijke van der Plas en Reinder Rustema.

Tijdens de Algemene Ledenvergadering werd verder het eerste boek van ISOC aangekondigd - over eProjects - en werd besloten tot de instelling van een nieuwe expertgroep die een alternatieve invulling van e-democracy gaat formuleren.

ISOC is de vereniging van internetprofessionals, die zich toelegt op expertgroepen, deskundigenrapporten en masterclasses op het gebied van internet. ISOC is de Nederlandse afdeling van ISOC.ORG, de internationale organisatie die onder meer de internetprotocollen beheert en de extensie dot org beheert.

Vertrekkende en nieuwe bestuursleden

De vertrekkende en nieuwe bestuursleden van ISOC.nl

Voor meer informatie:

Sharon van Mourik
Verdonck, Klooster & Associates

Over Internet Society

Internet Society (ISOC) is een vereniging die in 170 landen actief is, en die een toegankelijk, stabiel en veilig internet op wereldschaal nastreeft. Zij doet dat door middel van gevraagde en ongevraagde adviezen, concrete projecten en door kennis beschikbaar te stellen voor belanghebbenden. In Nederland brengt ISOC zo'n 800 individuele leden uit onder meer de internetsector, het bedrijfsleven, de overheid, consumentenorganisaties, de non-profit-sector de techniek en het financiele, juridische en academische veld samen.

ISOC: In het hart van de internetwereld