Agenda Lidmaatschap
Over het internet Standaarden
Publicaties Beleid
Over ISOC.nl Voor de pers
Internet Society: Het internet voor iedereen
Word lid van ISOC



 

Kandidaat Bestuursverkiezingen op 30 mei

Robert van Oirschot

Naam: Robert van Oirschot
Geboorteplaats en -datum: Voorschoten, 12 mei 1966

Functie:
Managing consultant eStrategy Services, Business Unit eBusiness bij PinkRoccade IT Management

Nevenactiviteiten:
Columnist voor Management Consultant

Motivatie voor bestuurs-lidmaatschap:
Robert van Oirschot is overtuigd dat hij vanuit zijn professionele activiteiten toegevoegde waarde kan leveren aan ISOC. Daarnaast spelen persoonlijke interesse en motivatie een belangrijke rol bij de beslissing om zich te kandideren.
Binnen PinkRoccade is Robert van Oirschot als managing consultant verantwoordelijk voor een team van business consultants dat zich met name bezighoudt met strategische dienstverlening rondom eBusiness. Drie jaar geleden adviseerde hij als trendwatcher de PinkRoccade directie hoe om te gaan met de ontwikkelingen die internet en eBusiness met zich mee brengen. Door de implementatie van dat advies zelf op te pakken is hij vervolgens alle uitdagingen tegengekomen waar een organisatie mee te maken krijgt bij de vertaalslag naar concrete, uitvoerbare activiteiten. Deze ervaringen zet hij graag binnen ISOC in. Resultaten van het implementatieprogramma zijn onder ander de corporate advertising campagne 'Manage your Revolution', de oprichting van de Business Unit eBusiness en themasessies rondom internet ontwikkelingen. Binnen PinkRoccade is hij tevens lid van het bestuur van de Specialist Group Business and IT Alignment (SG BITA). Binnen de SG vindt innovatie en competentieontwikkeling plaats. Zijn ervaringen op het gebied van eBusiness en kennismanagement ziet hij als zeer toepasbaar binnen het bestuur van ISOC. Niet alleen door inhoudelijke inbreng maar ook vanuit best en worst practices ervaringen denkt hij ISOC te kunnen ondersteunen bij het verwezenlijken van haar doelstellingen. Centraal in die doelstellingen staat zijns inziens de intentie van ISOC om Internet zo breed mogelijk in de maatschappij te integreren én toegankelijk te maken. Individualisering aan de ene kant en Communities aan de andere kant. Wat is de toegevoegde waarde van het internet voor het individu? Wat voor het bedrijfsleven? Maar ook wat zijn beperkende randvoorwaarden en onopgeloste drempels om die centrale doelstelling te verwezenlijken? Het is zijn persoonlijke ambitie om samen met ISOC deze vragen te beantwoorden en aansluitend acties te initiëren. En om daarbij ISOC herkenbaar en duidelijk te positioneren bij haar stakeholders. Hij stelt graag zijn netwerk open. Zijn netwerk omvat eBusiness sleutelpersonen binnen de werkmaatschappijen van PinkRoccade en strekt zich vanuit zijn universitaire verleden en MBA achtergrond uit over zowel de overheid, het bedrijfsleven als non-profit organisaties. Inmiddels heeft hij ISOC in contact gebracht met zijn netwerk. Via de MBA opleiding NIMBAS zal een tweetal studenten management projecten voor ISOC uitvoeren. Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat ISOC zich kan profileren via het tijdschrift Management Consultant waar hij maandelijks een column voor verzorgt.

 

 

 

 

Naar overzicht bestuursverkiezingen 2001